Ducati Streetfighter V4 S
The natural evolution of the family is a bike that pushes the concepts of the "Fight Formula" even further, the key elements of which are the Panigale V4 stripped of the fairings, high and wide handlebars, 178 kg weight, 208 hp Desmosedici Stradale engine, biplane wings and latest generation electronic package
The Streetfighter V4 was an instant success and set new performance benchmarks in the super sports naked segment. Universally appreciated for its aggressive and minimalist aesthetic, characterized by a front inspired by the Joker of the comics, the Streetfighter V4 immediately entered the hearts of enthusiasts
Streetfighter V4 is a bike that pushes the concepts of the "Fight Formula" even further. The evolution follows that of the Panigale V4 family: no fairings, high and wide handlebars, 178 kg weight, 208 hp Desmosedici Stradale engine, biplane wings and latest generation electronic package.
ENGINE
Desmosedici Stradale and new management strategy
AERODYNAMICS
Even more dynamic and sporty
CHASSIS & ERGONOMICS
More support for the rider
Customize your Streetfighter V4
Customize your Streetfighter V4 by making it even sportier: exhaust silencers, mudguards, fins and frame and crankcase protectors in carbon fiber, as well as thermal blankets and stands for those who want to use their Streetfighter V4 on the track
The Streetfighter V4 confirms the chassis scheme involving Front Frame and single-sided swingarm, both made of aluminum, with upside-down fork and mechanically adjustable Sachs shock absorber on the V4 version, while the Streetfighter V4 S relies on Öhlins semi-active suspension with SmartEC 2.0 interface.
The chassis layout is complemented by the trellis seatpost frame, attached above the "Front Frame" and bolted inferiorly to the rear bank head.
While the Streetfighter V4 is fitted with cast aluminium wheels with a 5-spoke design, the V4 S version is equipped with Marchesini 3-spoke forged aluminium alloy wheels.
The rims are fitted with Pirelli Diablo Rosso Corsa IV tyres, which combine track performance with versatility on the road, in sizes 120/70 ZR17 for the front and 200/60 ZR 17 for the rear
The Streetfighter V4 range features the powerful Brembo Stylema® monobloc calipers which represent the evolution of the already performing M50 calipers.
The twin Brembo calipers each have four 30 mm diameter pistons that work on 330 mm diameter discs, ensuring exceptional braking power. While at the rear we find a single 245 mm disc with 2-piston caliper. The braking system is assisted by the ABS Cornering EVO system, which uses the lightweight 9.1MP control unit
Антиблокировочная система тормозов — это система безопасности, которая предотвращает блокировку колес мотоцикла при резком торможении. По сути, ABS регулирует тормозное давление на колесо, обеспечивая ему постоянное сцепление с поверхностью дороги. В зависимости от выбранного режима движения существуют разные уровни вмешательства ABS
Управление торможения двигателем (EBC) помогает водителю оптимизировать устойчивость мотоцикла в экстремальных условиях поворота, балансируя силы, которым подвергается задняя шина в условиях интенсивного использования торможения двигателем
Дневные ходовые огни, которые используются для соблюдения обязанности использовать ближний свет фар в дневное время
Контроль тяги (traction control) - это система предотвращающая (снижающая) пробуксовку заднего колеса при ускорении, что в свою очередь обеспечивает более плавное ускорение на выходе из поворота
Мотоцикл готов к установке информационно-развлекательной системы, позволяющей водителю управлять основными мультимедийными функциями подключенного к мотоциклу смартфона через Bluetooth (функция доступна в качестве аксессуара Ducati Performance).
Электронная система заимствованная из гонок, обеспечивающая переключение на более высокую передачу без использования сцепления и без закрытия дроссельной заслонки
Система, контролирующая положение переднего колеса, что позволяет легко и безопасно добиться максимального ускорения
Электронный ускоритель - система, которая электронным образом управляет открытием и закрытием дроссельной заслонки (дросселей)
Система, гарантирующая молниеносный старт и позволяющая водителю сосредоточиться только на управлении выжимом сцепления
The bike is ready for the Ducati Data Analyser+ (DDA+), a telemetry system. Similar to those used in competitions, it consists of a data acquisition device (via CAN line) and analysis software that takes its inspiration from professional programmes.
System that supports the pilot by controlling the torque delivered by the engine as a function of the drift angle (slide); its goal is to improve performance out of corners by preventing slide angles that would otherwise be difficult to manage.
- Двигатель
- Трансмиссия
- Шасси
- Размеры и вес
- Оборудование
- Выбросы и расход топлива
- Гарантия и сервисное обслуживание
Овальные дроссельные заслонки с комплексной системой управления Ride-by-Wire
4-2-1-2 system, 2 каталитических нейтрализатора и 2 лямбда-зонда (USA/CAN/MEX)
Electronic compression and rebound damping adjustment with Öhlins Smart EC 2.0 event-based mode
Связаться с нами. Задать Вопрос
Свяжитесь с нами и получите дополнительную информацию о Streetfighter V4 S