Ducati Panigale V4 S
The Panigale V4 represents the last step in the characteristic path of Borgo Panigale's sports bikes. As is the case with motorcycles engaged in MotoGP and WorldSBK, the Panigale V4 is updated and improved year after year. A series of electronic improvements have been introduced that make the bike even easier and more intuitive for riders of all levels.
The most significant updates affect every aspect of the bike: aerodynamics, engine, chassis, ergonomics, and electronics. The end result is a bike that is even faster on the track and at the same time increasingly intuitive and less fatiguing, which is as high performance in the hands of the professional rider as it is rewarding for an amateur.
AERODYNAMIC
Even more beautiful with new, more compact and efficient double-profile-design wings and redesigned extraction sockets to improve the cooling system.
ENGINE
Raised power to 215.5 hp at 13,000 rpm (EU version only) and new SBK gearbox with lengthened I, II and VI gear. New torque management strategy that guarantees the rider the possibility of always having the optimal thrust when opening the throttle.
CHASSIS
The pivot of the single-sided aluminum swingarm is positioned 4 mm higher. Equipped with the new Öhlins NPX 25/30 electronically controlled pressurised fork that uses a pressurized cartridge damping system with a 125 mm travel.
ERGONOMICS
The seat and tank have been redesigned to maximise the rider's performance and minimise the physical effort required for track riding.
ELECTRONIC CONTROLS
New Engine Brake Control EVO 2 software that improves stability, precision and directionality in braking and corner entry. Smooth shifting also improved thanks to the new DQS.
TFT EQUIPMENT
SBK-style gear shift indicator. New graphics designed for the track to help the rider fine-tune the electronic controls.
Redesigned look
Even the look of the bike has been revamped, with a further dose of aggressive flavour. The unprecedented graphic design conceived by the Ducati Centro Stile includes the black color for the logos applied to the full red fairings, the double fabric saddle (two-tone on the S version) and, again for the S version, the red tag on the black rims.
The success of the updates to the Panigale V4 from the previous version have been confirmed though a special testing on the Vallelunga racing track, in Italy. The Panigale V4 S 2021 and the 2022 version both equipped with Pirelli SC1 tyres gained centre-stage, ridden by two testers joined by the pro-rider Michele Pirro. At the end of the day, it turned out that the first tester improved his best lap on the new Panigale V4 S 2022 by 0.9 seconds, the second by 1.2 second, while Michele Pirro was faster by half a second, lapping just three seconds from his best time in Race 1 at Vallelunga, on the occasion of this year’s Italian Superbike Championship, where, however, he raced counting on the most performing SCX compound.
Антиблокировочная система тормозов — это система безопасности, которая предотвращает блокировку колес мотоцикла при резком торможении. По сути, ABS регулирует тормозное давление на колесо, обеспечивая ему постоянное сцепление с поверхностью дороги. В зависимости от выбранного режима движения существуют разные уровни вмешательства ABS
Управление торможения двигателем (EBC) помогает водителю оптимизировать устойчивость мотоцикла в экстремальных условиях поворота, балансируя силы, которым подвергается задняя шина в условиях интенсивного использования торможения двигателем
Дневные ходовые огни, которые используются для соблюдения обязанности использовать ближний свет фар в дневное время
Контроль тяги (traction control) - это система предотвращающая (снижающая) пробуксовку заднего колеса при ускорении, что в свою очередь обеспечивает более плавное ускорение на выходе из поворота
Мотоцикл готов к установке информационно-развлекательной системы, позволяющей водителю управлять основными мультимедийными функциями подключенного к мотоциклу смартфона через Bluetooth (функция доступна в качестве аксессуара Ducati Performance).
Электронная система заимствованная из гонок, обеспечивающая переключение на более высокую передачу без использования сцепления и без закрытия дроссельной заслонки
Система, контролирующая положение переднего колеса, что позволяет легко и безопасно добиться максимального ускорения
Электронный ускоритель - система, которая электронным образом управляет открытием и закрытием дроссельной заслонки (дросселей)
Система, гарантирующая молниеносный старт и позволяющая водителю сосредоточиться только на управлении выжимом сцепления
The bike is ready for the Ducati Data Analyser+ (DDA+), a telemetry system. Similar to those used in competitions, it consists of a data acquisition device (via CAN line) and analysis software that takes its inspiration from professional programmes.
System that supports the pilot by controlling the torque delivered by the engine as a function of the drift angle (slide); its goal is to improve performance out of corners by preventing slide angles that would otherwise be difficult to manage.
- Двигатель
- Трансмиссия
- Шасси
- Размеры и вес
- Оборудование
- Выбросы и расход топлива
- Гарантия и сервисное обслуживание
210 л.с. (154.5 кВт) при 12 500 об/мин {USA/CAN/MEX)
122.8 Нм при 11 000 об/мин (USA/CAN/MEX)
Овальные дроссельные заслонки с комплексной системой управления Ride-by-Wire.
Впускная система переменной длины
Связаться с нами. Задать Вопрос
Свяжитесь с нами и получите дополнительную информацию о Panigale V4 S