Ducati Алматы

Ducati Panigale V4 R

240.5 л.с. 16 500 оборотов в минуту. Это Гонки

Ducati презентует Panigale V4 R: мотоцикл получает технологии до этого сохраненные для MotoGP и WorldSBK.

Самая близкая серийная модель к гоночному мотоциклу из когда-либо существовавших.

Panigale V4 R
Обзор
Характеристики
New ergonomics
The superstructures of the Ducati supersports bike have also been updated, with the adoption of a brushed aluminium tank with a capacity increased to 17 litres and a profile that offers better support for the rider's arms and legs when braking and when cornering. The changes to the tank are added to a flatter saddle, with a reduced amount of foam and with a different covering, which on the one hand guarantees greater freedom of longitudinal movement, and on the other helps the rider to become more stable when necessary.
New Wings
On the Panigale V4 R 2023 the aerodynamic package has also been revised with a view to greater efficiency: the new two-element wings (main + flap) guarantee the same aerodynamic load, but are more compact and thinner (respectively by 40% and 50%).
New lower fairings
To improve the cooling of the engine, stabilizing its performance in extreme use on the circuit, the fairing has been modified in the layout of the extractors in the lower area, and complies with the World Superbike Championship regulations. Also in the lower part, on the left side, there is an air intake to cool the sensor of the Ducati Quick Shift.
Pure racing spirit
The road version of the Panigale V4 R undergoes significant development, upgrading in all areas to be faster on the track and even more race-oriented.
  • Двигатель
  • Электроника
  • Шасси
  • Аэродинамика

A heart beating 16,500 rpm

The heart of the Panigale V4 R is the new 998 cc Desmosedici Stradale R, an engine capable of reaching a maximum engine speed of 16,500 rpm in sixth gear (16,000 in the other ratios) and delivering a maximum power of 218 hp at 15,500 rpm (Euro-5 compliant*), absolute benchmark values in the panorama of supersports bikes of the same displacement.

Race-oriented electronics

The greater effectiveness of the Panigale V4 R in circuit use is also obtained thanks to the adoption of all the electronic evolutions already introduced on the Panigale V4 '22 and '23, with the expansion and evolution of the Power Modes, new “Track Evo” display on the dashboard, engine maps with calibration dedicated to each single gear, refinements to the Ducati Traction Control and the Ride By Wire system, but also the adoption of the Engine Brake Control EVO 2 strategy, the new strategy for the DQS and the cooling fan control update.

Improved track-feeling

To increase nimbleness, rider feeling and grip, the chassis follows the evolutionary direction traced by the Panigale V4/V4 S with the 2022 model, while maintaining fully mechanical suspension adjustment. At the front, the Öhlins NPX25/30 pressurized fork increases its travel by 5 mm compared to the previous "R". This technical solution, combined with an Öhlins TTX36 shock absorber and a standard adjustment of the swingarm pivot to the +1 position, increases the rear height by 20 mm. In this way, a higher centre of gravity is achieved and therefore greater nimbleness in corner entry and changes of direction.

Aerodynamic development

The aerodynamic package has been revised with a view to greater efficiency: the new two-element wings (main + flap) guarantee the same aerodynamic load, but are more compact and thinner (respectively by 40% and 50%).

Шасси
Вилка Öhlins
В передней части герметичная вилка Öhlins NPX25/30 увеличивает ход на 5 мм по сравнению с предыдущей моделью «R». Это техническое решение в сочетании с амортизатором Öhlins TTX36 с межосевым расстоянием от 312 до 316 мм и стандартной регулировкой шарнира маятника в положение +1 увеличивает высоту задней части автомобиля на 20 мм. Таким образом достигается более высокий центр тяжести и, следовательно, большая маневренность при входе в повороты и изменении направления.
Новый Öhlins TTX36 амортизатор
Применение менее жесткой пружины для амортизатора а также улучшения способности «копировать» асфальт усиливает передачу нагрузки за счет большего отрицательного хода подвески, увеличивая сцепление с дорогой и ощущение при входе в повороты
Adjustable rear swingarm pivot height adjustable

The Panigale V4 R continues with the layout based on the “Front Frame” and single-sided aluminium swingarm of the Ducati Panigale family. It is possible to adjust the height of the rear swingarm pivot in 4 positions in 2 mm steps.

The position of the swingarm pivot accentuates the anti-squat effect by improving stability, precision and ability to maintain the trajectory when coming out of corners.

Shock absorber with preload adjuster
To speed and simplify calibration, the rear shock absorber is equipped with hydraulic preload adjuster.
Технические характеристики
  • Двигатель
  • Трансмиссия
  • Шасси
  • Размеры и вес
  • Оборудование
  • Выбросы и расход топлива
  • Гарантия и сервисное обслуживание
Тип
Desmosedici Stradale 90° V4, counter-rotating crankshaft, 4 Desmodromic timing, 4 valves per cylinder, liquid-cooled
Объем двигателя
998 куб. см
Диаметр цилиндра и ход поршня
81 x 48.4 мм
Степень сжатия
14.0:1
Мощность
218 л.с (160.4 кВт) при 15 500 об/мин
207 л.с. (152.2 кВт) при 13 500 об/мин (USA/CAN/MEX)
237 л.с. (174 кВт) при 15 500 об/мин с гоночной выхлопной системой (Стандарт Евро-5)
Крутящий момент
111.3 Нм при 12 000 об/мин
111.1 Нм при 12 000 об/мин (USA/CAN/MEX)
118 Нм при 12 250 об/мин с гоночной выхлопной системой
Система впрыска топлива
Электронная система впрыска топлива. Два инжектора на цилиндр.
Овальные дроссельные заслонки с аэродинамическими клапанами
Комплексная система управления Ride-by-Wire.
Впускная система переменной длины
Выхлопная система
4-2-1-2 system, 2 каталитических нейтрализатора и 4 лямбда-зонда
Коробка передач
6-ступенчатая c Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO 2
Первичная передача
Прямозубые шестерни, передаточное число 1.80/1
Передаточные отношения коробки передач
1=36/15, 2=34/17, 3=33/19, 4=32/21, 5=30/22, 6=27/22
Главная передача
Цепь, передняя звездочка — 15 зубьев, задняя звездочка — 42 зуба
Сцепление
Сухое проскальзывающее сцепление с гидравлическим приводом. Самопрокачивающийся главный цилиндр
Рама
Рама из алюминиевого сплава "Front Frame" с оптимизированной жесткостью
Передняя подвеска
Fully adjustable Öhlins NPX25/30 Ø 43 mm pressurized fork with TiN treatment.
Переднее колесо
3-spokes forged aluminum alloy 3.5" x 17"
Передняя шина
Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17
Задняя подвеска
Fully adjustable Öhlins TTX36 unit with hydraulic spring preload adjuster. Aluminium single-sided swingarm. Adjustable pivot position +/- 3 mm
Заднее колесо
3-spokes forged aluminum alloy 6.00" x 17"
Задняя шина
Pirelli Diablo Supercorsa SP, 200/60 ZR17
Ход колеса (переднее / заднее)
125 - 130 мм
Передний тормоз
2 x Ø 330 mm semi-floating discs, radially mounted Brembo Monobloc Stylema® (M4.30) 4-piston callipers with Bosch Cornering ABS EVO. Self bleeding master cylinder
Задний тормоз
Ø 245 mm disc, 2-piston calliper with Bosch Cornering ABS EVO
Сухой вес
184 кг
179 кг с гоночной выхлопной системой
Высота сиденья
850 мм
Колесная база
1 471 мм
Угол наклона рулевой колонки
24.5°
Вынос
100 мм
Объем топливного бака
17 л
Количество мест
Одно
Системы безопасности
Riding Modes, Power Modes, Cornering ABS EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO 3, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO 2, Auto tyre calibration
Стандартная комплектация
Ducati Power Launch (DPL), Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO 2, Full LED lighting with Daytime Running Light (DRL)**, Öhlins steering damper, Quick adjustment buttons, Lithium-ion battery, Auto-off indicators, Racing style handle grips, Chain guard, Marchesini forged aluminum wheels, Carbon fiber front mudguard, Carbon fiber heatshield, Carbon fiber wings, Billet aluminum steering stem with bike number, High-flow air filter
Provided equipment
Machined mirror block-off plates*, License plate mount removal plug*, Ducati Data Analyser+ (DDA+) with GPS module
Регулировка зазоров клапанов (DesmoService)
24 000 км
Расход топлива
8.0 л
Выброс CO2
185 г / км
Стандарт
Евро-5
Примечания
*Технические характеристики и комплектация мотоцикла могут различаться в зависимости от рынка. За дополнительной информацией обращайтесь к вашему дилеру
Гарантия
24 месяца, без ограничений по пробегу
Техническое обслуживание
12 000 км / 12 месяцев

Связаться с нами. Задать Вопрос

Свяжитесь с нами и получите дополнительную информацию о Panigale V4 R