Ducati DesertX Rally
Выпустите свои мечты наружу
Ищете ли вы приключения по бездорожью или ралли-рейды, DesertX Rally поможет вам преодолеть самые сложные испытания природы и превзойти все пределы.
Рожденный в пустыне и выросший на бездорожье, DesertX Rally готов сопровождать вас в самых экстремальных приключениях благодаря своему первоклассному профессиональному внедорожному оборудованию.
For the most demanding off-road riders
Heightened off-road performance, top-notch componentry. Ready to race and take on the most extreme adventures.
Race-spec equipment
Pro KYB suspension with increased travel, greater ground clearance, dedicated wheels and reinforced components for extreme off-road use.
Designed for off-roading
Mass-coloured plastics and adhesive PVC graphics for greater resistance. A robust sports-tool that instils safety and proficiency on any terrain.
- Professional off-road suspension
- Lighter, more technical wheels
- Lighter components
- Off-roading soul
- Mass-coloured plastics
The bike offers an additional 20mm of suspension travel, for a total of 250mm at the front and 240mm at the rear. Both the 48mm closed cartridge front fork and 46mm rear shock are produced in collaboration with KYB. DesertX Rally flaunts a technology used on MX and enduro bikes that guarantees homogeneous behaviour and the necessary support even during the most extreme use.
DesertX Rally is more efficient off-road thanks to the new wheels that are lighter and more technical. They flaunt stronger and lighter Takasago Excel rims, carbon steel spokes and lightened billet aluminium hubs (-0,5 kg vs. DesertX complete wheelset). We chose to have an inner tube rims to have central spoked wheels that are less exposed to stones during off-road use.
The front wheel retains its 21”x2.15” size, while the rear is narrower than that of DesertX, measuring 18”x4”.
DesertX Rally is more efficient off-road thanks to its dedicated wheels, carbon sumpguard, and billet aluminium rear brake and gear level. The weight is the same as DesertX (just 1kg more), but the riding feeling is completely different.
DesertX Rally is even more efficient off road equipped with the top-notch off-road componentry. The front brake line is split, to allow for the mounting of the high mudguard. The Öhlins steering damper is adjustable and attached directly to the handlebar.
The gear lever and rear brake pedal are in billet aluminium. The sump guard is in forged carbon, more resistant than the standard version on DesertX and lighter than the version currently available as a Ducati Performance accessory for DesertX.
The plastics are mass-coloured and unpainted, so any scratches are a lot less visible. The graphics are adhesive, in thick PVC, to better protect the surfaces of the bike and ensure greater scope for customisation.
The colours and graphics of the new livery take up those of the DesertX with which Antoine Meo triumphed in the Erzbergrodeo Prologue.
A powerful and versatile heart of steel.
The Ducati Testastretta 11° is a twin-cylinder engine with a dual soul. It is very manageable and smooth at low revs, but with a torque that is always ready and able to unleash all the Ducati character when accelerating.
The Testastretta 11° is a liquid-cooled, 4-valve twin-cylinder with desmodromic timing system delivering an output of 111 horsepower.
11° like the valve overlap value, which primarily influences the dimensions of the cylinder head, hence the name Testastretta (which translates into Narrow Head).
However, this is an essential parameter for smoothness of operation, which is the main feature of this engine.
The valve overlap, in fact, defines the crankshaft rotation interval in which the simultaneous opening of the intake and exhaust valves takes place. The valve overlap has been configured at 11° for this engine in order to keep the exchange of fresh heat to the exhaust and combustion gases to the combustion chamber as low as possible, with the aim of achieving great smoothness of operation together with low fuel consumption and emissions.
Антиблокировочная система тормозов — это система безопасности, которая предотвращает блокировку колес мотоцикла при резком торможении. По сути, ABS регулирует тормозное давление на колесо, обеспечивая ему постоянное сцепление с поверхностью дороги. В зависимости от выбранного режима движения существуют разные уровни вмешательства ABS
В случае резкого торможения автоматически активируется мигание заднего фонаря, чтобы предупредить транспортные средства позади, что еще больше повышает безопасность водителя
Управление торможения двигателем (EBC) помогает водителю оптимизировать устойчивость мотоцикла в экстремальных условиях поворота, балансируя силы, которым подвергается задняя шина в условиях интенсивного использования торможения двигателем
Дневные ходовые огни, которые используются для соблюдения обязанности использовать ближний свет фар в дневное время
Контроль тяги (traction control) - это система предотвращающая (снижающая) пробуксовку заднего колеса при ускорении, что в свою очередь обеспечивает более плавное ускорение на выходе из поворота
Электронная система, впервые представленная Ducati в 2014 году на Multistrada 1200, которая позволяет поддерживать заданную водителем скорость в автоматическом режиме, без воздействия на педаль газа
Мотоцикл готов к установке информационно-развлекательной системы, позволяющей водителю управлять основными мультимедийными функциями подключенного к мотоциклу смартфона через Bluetooth (функция доступна в качестве аксессуара Ducati Performance).
Мотоцикл готов к использованию функции подключения смартфона к мотоциклу через Bluetooth и вывода маршрутоа прямо на приборную панель, без использования внешних аксессуаров или необходимости останавки, чтобы свериться с телефоном
Электронная система заимствованная из гонок, обеспечивающая переключение на более высокую передачу без использования сцепления и без закрытия дроссельной заслонки
Система, контролирующая положение переднего колеса, что позволяет легко и безопасно добиться максимального ускорения
Электронный ускоритель - система, которая электронным образом управляет открытием и закрытием дроссельной заслонки (дросселей)
- Двигатель
- Трансмиссия
- Шасси
- Размеры и вес
- Оборудование
- Выбросы и расход топлива
- Гарантия и сервисное обслуживание
Дроссельные заслонки Ø 53 мм
Система электронного управления (Ride-by-Wire)
каталитический нейтрализатор и 2 лямбда-зонда
Kashima Coating on the outer tubes, DLC treatment on the inner tubes
880 мм with low seat accessory
Связаться с нами. Задать Вопрос
Свяжитесь с нами и получите дополнительную информацию о DesertX Rally